Jon Stewart bir kez gece komedisini değiştirdi. Başka zamanlarda ikinci bir perdesi olabilir mi?

şermin

Member
NEW YORK (AP) — 1999'dan 2015'e kadar “The Daily Show”un sunucusu olan Jon Stewart, politika ve güncel olaylara dair keskin, hicivli yaklaşımlarıyla komediyi ve muhtemelen gazeteciliği dönüştürdü. Ulusun sohbetinin önemli bir parçası haline geldi.


HT resmi

Bakalım zamanı geri döndürebilecek mi?

Kriket heyecanını daha önce hiç olmadığı gibi, yalnızca HT'de keşfedin. Şimdi keşfedin!

Büyük bir tantanayla “The Daily Show”dan ayrılan Stewart, Pazartesi gecesi eski yerine geri dönüyor. Seçim boyunca her Pazartesi ev sahipliği yapmayı ve başka bir geçişe yardımcı olmak için Comedy Central'ın haftalık şovunun gelecek yıla kadar baş yapımcısı olarak görev yapmayı kabul etti.

İki vuruşun her zaman ödüllendirilmediği bir sektörde geri dönüşler yeterince zordur. Özellikle gece geç saatlerde yayınlanan televizyonun kültürel bir güç olarak ciddi biçimde azaldığı ve bazıları Stewart'ın aile ağacından olan diğerlerinin artık rakip olduğu bir zamanda, yıldırımı yeniden yakalamak zor olacak.

Salon eleştirmeni Melanie McFarland'ın ifadesiyle, mevcut Jon Stewart'ın eski Jon Stewart'ın anılarıyla rekabet etmek zorunda kalması daha da zor olabilir.

Stewart'ı ve halefi Trevor Noah'ı Comedy Central'da işe alan deneyimli televizyon yöneticisi Doug Herzog, “Dünya değişti” diyor. “Medya ortamı değişti. İş değişti. Bu çok farklı. Asla Jon adına konuşmayacağım ama o her zaman ileriye gitmekten yanaydı, geriye gitmekten değil. Benim de ondan beklediğim şey tam olarak bu.”

Stewart'ın 2000'li yılların başında başardıklarına saygılarımızı sunalım.

Siyasi mizah, Stewart ve onun sahte “muhabirlerinden” (Steve Carell ve Stephen Colbert gibi iyi tanıdığınız kişiler) oluşan ekibinin günün haberlerine dalmasından önceki uysal tek satırlık yazılardan oluşuyordu. İkiyüzlülüğü ortaya çıkardı, ikiyüzlülüğe dikkat çekti ve inançsızlık ya da korku dolu bakışlarla kahkahaları ortaya çıkarabildi.

Araştırmalar, The Daily Show'un birçok genç Amerikalı için önemli bir haber kaynağı olduğunu ortaya çıkardı. Stewart'ın komedisi aynı zamanda gazetecilere yönelikti. CNN, Stewart'ın o zamanlar fiyonklu olan Tucker Carlson'u şişletmesinin ardından siyasi tartışma programı “Crossfire”ı iptal etti. “The Daily Show” önceki Haberları kanıt sağlamak için kullanmanın öncüsü olmayabilir, ancak gazetecilere kesinlikle etkinliğini hatırlattı.

Syracuse Üniversitesi Bleier Televizyon ve Popüler Kültür Merkezi direktörü Robert Thompson, “Jon Stewart gecenin çehresini tamamen değiştirdi” diyor. Ve Stewart'ı geri çeken televizyon yöneticisi Chris McCarthy, onu “bizim neslimizin sesi” olarak nitelendirdi.

Stewart şaka yapmasına rağmen bu konu hakkında kamuya açık bir şekilde konuşmadı – başka ne olabilir ki? – sosyal medyada. Eski adı Twitter olan X'te, “Uzun değerlendirmelerden sonra son yılım için transfer portalına girmeye karar verdim” dedi.

Tam da Trump'ın başkanlık siyasetinde itici bir güç haline geldiği sırada, 6 Ağustos 2015'te önceki ev sahipliği görevlerini sonlandırdı. Stewart'ın bazı hayranları onun Trump'ın başkanlığına ilişkin akşam görüşlerini sunmak için orada olmamasından dolayı derin bir hayal kırıklığına uğradılar. Belki de Trump'ın başka bir kampanyası sırasında oyun sunma şansının karşı konulmaz olduğu ortaya çıktı.

Sert politik mizah Stewart'tan kaybolmadı ve aslında gelişti. Colbert, Donald Trump'ı CBS'de her gece kum torbası haline getiriyor. “The Daily Show” mezunu John Oliver'ın HBO'da ödüllü, konu odaklı bir programı var. Başka bir “Daily” veterineri olan Samantha Bee, 2016'dan 2022'ye kadar TBS'de göründü. Jimmy Kimmel ve Seth Meyers son derece güncel konular ve Greg Gutfeld, Fox News Channel'da muhafazakar bir bakış açısıyla kahkaha arıyor.

Dolayısıyla Stewart, aynı materyalin çoğunu keşfetmek için kalabalık bir çizgi roman alanına geri dönecek.

Pazartesi günleri sahneye çıkması (Rachel Maddow'un haftada bir kez MSNBC'de göründüğü geceler) liberallere televizyona özel bir tartışma sağlıyor.

Hayranların, ayrılışından bu yana hem 11 Eylül 2001'de acil durum müdahale ekipleriyle yaptığı çalışmalar hem de Apple TV yayın hizmetindeki kısa ömürlü programı “The Problem with Jon Stewart” sayesinde tanıdığı daha ciddi bir Stewart. ” Sadece haftada bir kez yayınlanan komedisinin dokuz yıllık bir aradan sonra yoluna devam edip edemeyeceğini ve eskisi kadar iyi bir yazar kadrosu oluşturup oluşturamayacağını sormak doğru olur.

Kısacası: Bu kendini adamış Mets hayranı hâlâ hızlı top atabilecek mi?

Popüler kültür, geri dönmeye çalışan ancak büyüyü asla yeniden yakalayamayan yıldızlarla doludur – Arsenio Hall, Lucille Ball ve Roseanne Barr sadece komedi örnekleridir. Mirasını yeniden şekillendiren ve önemli ölçüde genişleten bir müzik eyleminin adını söyleyin.

Çoğu zaman bunun yetenekle pek ilgisi yoktu. O an geride kaldı ve Thompson şimdi de aynı durumun yaşanabileceğinden korkuyor.

“Jon Stewart artık 2010'lu gibi” diyor.

Gece yarısı komedisinin günümüzün kültürü üzerindeki etkisi, Amerikalıların Johnny Carson'ın monologunu dinledikten sonra yatak odalarının ışıklarını kapatmalarına veya Stewart'ın çekip gitmesine kıyasla çok daha az.

Pek çok Amerikalı, geç saatlere kadar uyanık kalmak yerine, gecenin önemli anlarını ve en iyi şakaları görmek için ertesi sabah internete giriyor. Uyanık kalan insanlar, özellikle de gençler, TikTok'ta kaybolmaya, Haber oyunu oynamaya veya yayınlanacak bir program seçmeye de eğilimlidir.

Herzog, “İnsanlar artık gece geç saatlerden bahsetmiyor” dedi. “Her gece aynı kültürel rolü oynamıyor. Artık Johnny Carson'ı, Cher'i, David Letterman'ı, her ne ise onu izlemek için uyanık kalmıyoruz. Artık orada olduğunu hissetmiyorum. Her şey gibi o da parçalandı ve küçüldü.”

Nielsen verilerine göre Kimmel ve Letterman, CBS'deki son yılında “The Daily Show” ve Jimmy Fallon'un “Tonight” dizileri 2014-15 sezonlarında ortalama 10,5 milyon izleyiciye ulaştı. Aynı dört programın (şimdi Letterman yerine Colbert) 4,8 milyon izleyicisi var. Gösteriler 2015 yılında 859 milyon dolar reklam geliri getirdi. Reklam istihbaratı sağlayıcısı Vivvix, geçen Kasım itibarıyla 2023 bilançosunun 259 milyon dolar olduğunu söyledi.

Eğer “The Daily Show”u çıkarırsanız düşüş çok daha dik olur. Stewart'ın son sezonunda 1,3 milyondan fazla izleyicisi vardı; 2022'de Trevor Noah'ın sayısı 372.000'e düştü ve bu sayılar geçen yıl başarısız bir halef arayışı nedeniyle kesinlikle düştü. Stewart'ın 2014'teki son yılında “The Daily Show” tahmini olarak 129 milyon dolar reklam geliri elde etti. Vivvix'e göre geçen yıl kasım ayına kadar 19 milyon dolara düşmüştü.

Salon'dan McFarland, yıllardır beyaz erkeklerin egemen olduğu formatın artık eskidiğini söylüyor.

“Gece geç saatlerde yaşanan sahnenin tamamen ortadan kaybolacağını düşünmüyorum” diyor. “Fakat yeniden tasarlanması gerekiyor.”

Daha yaşlı izleyiciler (en azından ayakta kalabilenler), Stewart'ın hâlâ elinde olup olmadığını kesinlikle merak edeceklerdir. Aynı şey Stewart'ı yalnızca şöhretiyle tanıyan gençler için de geçerli olmayabilir. Peki 61 yaşındaki genç, başka bir neslin yeteneklerini tespit edecek doğru kişi mi?

Herzog, “Jon'un anı yakalama konusunda bir yeteneği var” diyor. “Her şey değişti. Zamanda geriye gitmiyoruz ama Jon'un ileriye doğru bir yol bulacağından eminim. Jon bu konuda iyidir.”

Göreceğiz. Baskı yok.

___

David Bauder Associated Press'in medya haberlerini takip ediyor. Onu takip et http://twitter.com/dbauder